Pomaganie nie musi być trudne!
Dziś, oprócz oczywistych form przekazywania funduszy takich jak: darowizna, czy comiesięczne przelewy, istnieją też inne sposoby na dołożenie swojej cegiełki do sukcesu danej działalności charytatywnej. Można pomagać bez wychodzenia z domu, korzystając np. z prostego modułu płatności online, ale wpłata na konto bankowe to nie jedyna możliwość. Warto zwrócić uwagę na przykład na usługi firm, dla których działalność charytatywna idzie w parze a nawet jest elementem ich modelu biznesowego. Dzięki takim firmom jesteśmy w stanie realizować cele charytatywne w trakcie codziennych czynności, praktycznie bez jakiegokolwiek wysiłku.
Jedną z takich firm jest współpracująca z nasza Fundacją od początku swojego istnienia firma kurierska GlobKurier. Jeśli prowadzisz swoją firmę i korzystasz z usług takich firm, nawet adresując przesyłkę, "przy okazji" możesz wspomóc działanie naszej fundacji.
Takich przyjaciół nam potrzeba jak najwięcej. Za to dziękujemy i zachęcamy do korzystania z usług lub kupowania produktów firm wspierających nasza Fundację. Każda nadana przesyłka kurierska to realne wsparcie dla fundacji. Dzięki takiemu zaangażowaniu firm pomaganie jest dziś prostsze niż kiedykolwiek.
Jak prowadzić firmę odpowiedzialną społecznie?
Firm, które tak jak GlobKurier działają w trosce o kwestie społeczne, jest na szczęście coraz więcej. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) to koncepcja, która zakłada, że przedsiębiorstwa - jako jednostki społeczne, powinny uwzględniać w swoich strategiach, nie tylko zysk dla właścicieli, ale też interes całego społeczeństwa. Polskie przedsiębiorstwa zrozumiały już, że dzięki mądrej odpowiedzialności tak naprawdę mogą wiele zyskać. W specjalnym wydaniu Harvard Business Review Polska w całości poświęconym CSR, redaktorka Joanna Socha zaznacza:
„Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko. (…) podejmowane przez nie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju mają coraz większy wpływ zarówno na ich sukces biznesowy, jak i wycenę”.
CSR nie tylko w korporacjach
CSR zyskuje na popularności, dlatego powstały odpowiednie narzędzia pomagające przy strategicznych wdrożeniach, czy takie, które pozwalają mierzyć efekt prowadzonych działań. W tej strefie biznesu sporo się dzieje. Wato wspomnieć, że CSR-owe indeksy są szeroko wykorzystywane przez grupy inwestorów. Powstają nowe inicjatywy, takie jak: CSR Europe czy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które zrzeszają podmioty i wspierają takie praktyki. W mediach regularnie pojawiają się liczne publikacje i analizy, dzięki którym firmy chętniej zatrudniają specjalistów ds. etyki biznesu. Funkcjonowanie w myśl społecznej odpowiedzialności to potencjał przedsiębiorstwa, dzięki któremu organizacja może osiągnąć przewagę konkurencyjną i stać się firmą pierwszego wyboru dla klienta. Warto pamiętać, że nie tylko działalność wielkich korporacji wpływa na otoczenie i społeczne uwarunkowania. Każda, nawet najmniejsza firma powinna być prowadzona z myślą o zrównoważonym rozwoju. Plusów z wdrożenia CSR jest wiele, a największym z nich jest bezwątpienia możliwość ratowania życia.
Mechaniczny system (ws)pomagania
Liczy się każdy gest, nawet pośrednie wsparcie dla tych, którzy walczą o ludzkie życie każdego dnia. Przykładem jest nasza Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, niepubliczny ośrodek naukowy, stale prowadzący badania nad mechanicznym systemem wspomagania niewydolnego serca. Stworzony przez specjalistów z Instytutu Protez Serca system zastosowano u setek pacjentów ze skrajną niewydolnością serca. Celem Fundacji jest wprowadzenie do praktyki klinicznej najnowszych metod ratowania ludzkiego życia, gdy zagrożone jest serce. Na tym skupiają się wszystkie prowadzone programy naukowe.
Jesteśmy szczęśliwi, że część przychodu z naszych przesyłek trafia na tak szczytny cel. Fundacje są ważnym filarem funkcjonowania społeczeństwa. Na każdym z nas ciąży odpowiedzialność. Przecież w każdej chwili możemy znaleźć się w sytuacji podbramkowej. My o tym pamiętamy i taką postawę zauważają inwestorzy, ale przede wszystkim doceniają to nasi klienci - podkreśla Mateusz Pycia, CEO w GlobKurier.
Dużo wysyłasz? Rób to z sercem!
www.globkurier.pl